3 maanden in Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Teun Steen - WaarBenJij.nu 3 maanden in Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Teun Steen - WaarBenJij.nu

3 maanden in Toronto!

Door: Teun van der Steen

Blijf op de hoogte en volg Teun

11 November 2014 | Canada, Toronto

Hallo hallo! Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik hierop een verslag heb geschreven (mijn eerste verslag is van 15 september), dus ik dacht ik zal maar weer eens mijn best doen. Heb ondertussen wel weer veel meegemaakt, dus heb genoeg om te schrijven. In de afgelopen maanden heb ik wel gewoon mijn foto's up-to-date gehouden, dus op mijn Facebook kan je de foto's zien ;).
Ik sloot mijn eerste verslag af met een weerbericht. Toen begon het al wat frisser te worden, nu is het heel wat frisser geworden. Temperatuur ligt nu tussen de 0 - 10 graden (door de wind voelt het kouder aan). Maar gewoon een dikke jas aan, dan voel je er niks van.
Zoals ik al zei: In de afgelopen tijd heb ik weer genoeg meegemaakt, dus zal ik een beetje in grote lijnen vertellen wat ik allemaal heb gedaan.
In de rest van september ben ik met 8 andere exchange studenten een dagje naar de Niagara Falls geweest, ben ik naar een Blue Jays baseball game geweest, en heb ik samen met wat anderen Downtown Toronto verder verkend (waaronder University of Toronto, Kensington Market en Distillery District).
Op 3 oktober ben ik naar een wedstrijd van de Toronto Maple Leafs (ijshockey) geweest. Dit was een pre-season game, maar het was toch wel echt gaaf om te zien! Het hele stadion leeft en gaat tekeer tijdens zo’n wedstrijd en de Maple Leafs wonnen ook nog met 5-1! Ook zijn we met een grote groep op een zaterdagavond naar Nuit Blanche geweest. Dit is een kunst tentoonstelling door heel Downtown Toronto. Moet alleen wel zeggen dat we er niet zoveel van gezien hebben, omdat het veel te druk was en het was alles behalve warm, maar desondanks was toch een gezellige avond. Verder ben ik met 3 jongens 2 dagen naar Hamilton geweest. We hadden een auto gehuurd (een Fiat 500, dus behoorlijk krap haha) en zo zijn we ernaartoe gereden. 's Avonds zijn we naar een groot Oktoberfest in Kitchener (2 na grootste Oktoberfest in de wereld) geweest. Denk niet dat ik jullie hoef te vertellen hoe dat is verlopen. De laatste week van oktober, op donderdag 23 oktober, arriveerden ons pap en mam in Toronto! Toch fijn om ze na zo'n langere tijd weer te zien! Op vrijdag heb ik ze wat van York University laten en op zaterdag en zondag heb ik ze Downtown laten zien. Op maandag had ik overdag natuurlijk gewoon een lange lesdag, maar 's avonds ben ik met ze wezen uiteten in de CN Tower; dit was alvast voor mijn 21ste verjaardag. Het eten smaakte goed en het uitzicht was geweldig! Op dinsdag ben ik met ons pap en mam naar de Niagara Falls geweest. Voor mij was het de tweede keer, maar ook nu was het weer mooi om te zien door al die herfstkleuren. Nadat we teruggekomen waren van de Niagara Falls, moest ik toch echt weer afscheid nemen van ons pap en mam, want op woensdagochtend (29 oktober) vertrok mijn bus naar Montreal. Van woensdag tot en met zaterdag 1 november ben ik namelijk met 5 andere jongens naar Montreal geweest. Daar hebben we Montreal bezichtigd, zijn we naar het casino geweest (Uitkomst: $20 winst), en zijn we uitgegaan. Natuurlijk hebben we in Montreal ook mijn verjaardag gevierd; de anderen hadden voor mij een lekkere Hollandse appeltaart gekocht! Ook was het die avond Halloween. Al met al: Het was een goede avond en een geslaagde verjaardag!
Naast dit alles ben ik hier natuurlijk voor mijn studie, dus zal ik ook daar even een korte update over geven. Heb ondertussen ook al wat assignments en midterms gehad en die heb ik tot nu toe afgesloten met A's en B's. Dit is in Nederland vergelijkbaar met achten en negens, dus niks te klagen.
Groetjes!

• 11 November 2014 - 07:08

Harrie:

Hee Teun,
    Mooi verhaal, maar vooral leuk en geweldig om zelf gezien te hebben dat je het ontzettend goed naar je zin hebt in Toronto!! Enne........hier wordt het ook kouder inmiddels!!
    Groetjes en tot in december!!
    Mieke en Harrie

• 11 November 2014 - 08:21

Tante Ans:

Ha die Teun!

Leuk dat je weer een keer wat op je pagina vertelt. We horen natuurlijk tussendoor ook regelmatig iets van je pap en mam,maar toch :-)
    Goed om te horen dat je het zo goed maakt daar, en dat ook de studie voorspoedig gaat !
    Nog even genieten, want de tijd vliegt !

Nog een fijne tijd daar, en tot ziens !

Groetjes 'de Haantjes'